Cristian e genial

Din cand in cand romanii imi ofera motive de mandrie… si atunci imi vine sa strig sus si tare „Sunt de-a lor! Chiar daca nu am anii sau experienta lor, chiar daca nu am inteligenta sclipitoare cu care au fost ei inzestrati…m-am nascut in aceeasi tara cu ei, vorbim aceeasi limba si avem aceleasi obiceiuri… si sunt mandra de asta”.

„Wall Street Journal” ii compara cu Hichcock si Fellini, eu le multumesc ca din cand in cand mai scot Romanica asta din umbra. E vorba despre regizorii romani de calitate, printre care ii amintesc pe Mungiu, Puiu, Nemescu … toti au acelasi prenume: „Cristian” …  o fii coincidenta?

 

Filmele lor nu exceleaza prin efecte speciale sau prin masini frumoase… inseamna mult mai mult decat atat.

Impresioneaza prin oameni si actiuni ale oamenilor care provoaca diferite reactii si consecinte, impresioneaza si prin povestile despre sistemul asta subred al Romaniei, care a fost, este si va fii un excelent „comic de situatie” [umor negru].

Hollywood-ul paleste in fata romanilor si a filmelor facute de ei si tocmai de asta ma mandresc.

Un răspuns

  1. sunt mandru ca ma numesc Cristian🙂

    din filmele de mai sus pot spune [cu rusine] ca nu am vazut niciunul😦

    „Moartea Domnului Lazarescu” – am vazut secvente, dar nu integral…

    „California Dreamin'” – deloc

    „4 – 3 – 2” – il am de ceva vreme pe laptop, dar inca nu am avut timp…

    acum [ca tot m-a intaratat articolul tau] imi iau iubitA alaturi si o sa le vizionam🙂

Lasă un răspuns

